Een Iphone 5s opgestuurd, wordt een bedrag van 195 euro gegenereerd. In de voorwaarden staat dat het toestel werkend moet zijn. Deze Iphone 5s werkte prima.
Zij gaan de telefoon aan een algehele test onderwerpen. Hier is uit gebleken dat de frontcamera vast zou lopen. (ik heb de frontcamera nog nooit gebruikt dus al zou het zo zijn, dan zou ik hier geen weet van hebben) Verder beweren zij dat het display los zou zitten. Hier was bij ook niets van bekend.
Op de dag dat ik de telefoon had aangemeld kreeg ik netjes een bevestiging via de mail. 5 dagen later kreeg ik een bevestiging dat het toestel een dag eerder door hun was ontvangen. Ook wordt er netjes bij vermeld dat ik binnen 6 dagen het geld op mijn rekening ga ontvangen.
Vervolgens krijg ik pas op 26-1 dus welgeteld 18 dagen later een mailtje dat het toestel is getest en niet goed is bevonden. De volgende reden wordt aangegeven:
Keuringsresultaat:
De front camera loopt vast. Tevens staat het touch screen omhoog aan de bovenzijde.
Hierop heb ik direct telefonisch contact gezocht met verkoopjetelefoon.nl. Dit was tevergeefs. Hierop heb ik een mail gestuurd en mijn ongenoegen geuit. Hier is niet op gereageerd dus heb ik maar weer telefonisch contact gezocht. Zij hebben toen foto's gemaakt en naar mij gestuurd. Vervolgens heb ik genoemd dat het display bij versturen niet los zat en dat ik dat van de frontcamera nooit heb vernomen en dat het display met versturen niet los zat. Ook heb ik hun gewezen op het feit dat er (als het display al los zou zitten) in de voorwaarden niks staat over loszittende (maar nog prima werkende) displays.
Ze houden voet bij stuk en zeggen dat door de (softwarematige) fout in de frontcamera de voorwaarden zijn geschonden en dat het toestel niet naar behoren functioneert.
Vervolgens krijg ik op 27-01 pas de 48,75 (25% van het totaalbedrag) het geld op mijn rekening gestort. Dit is dus precies 19 dagen na de aanmelding. Bijna 3 keer langer dan beloofd.
Hierover heb ik weer een mail gestuurd op 28-01 en tot op heden (04-02) geen reactie gekregen. Nu net weer telefonisch contact met ze gehad en de medewerker in kwestie houdt voet bij stuk en pretendeert dat zij een melding op de website hebben gehad (in de eerste week van januari) waarin vermeld zou staan dat door de feestdagen in december er een vertraging zou kunnen optreden in de uitkering van de vergoeding. Echter heb ik mijn telefoon op 08-01 aangemeld en toen zou deze melding al niet meer op hun site hebben gestaan. Verder heb ik nog gemeld dat er zelfs in de bevestigingsmail wordt genoemd dat het geld zelfs binnen 6!! dagen zou worden overgemaakt. De medewerker vroeg mij wat ik hier nu mee wilde bereiken en zei dat ze niks voor mij kon betekenen en het probleem niet zag. Hierop heb ik gezegd dat zij bepaalde beloftes doen via de website en via de mail en deze niet nakomen en dat ik hier bezwaar tegen had. Zij bleef echter volhouden dat zij hier niets mee kon en toen ik zei dat ik nu op een andere manier stappen ging ondernemen wenste zij mij veel succes.
Walgelijk dus en ga nu dus ook andere (juridische) stappen ondernemen.
Sterke punten
niet reageren op mails, onverschillig zijn, klachten niet serieus nemen
Zwakke punten
Niet aan de afspraken houden, geen oplossing bieden en vage voorwaarden